Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění
1. Identifikační číslo: -
2. Kód: -
3. Pojmenování (název) životní situace: Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění.
4. Základní informace k životní situaci: Obecní úřad ustanoví zvláštního příjemce s jeho souhlasem v případech, kdy by se výplatou dávky dosavadnímu příjemci zřejmě nedosáhlo účelu, kterému má dávka sloužit, nebo kdyby tím byly poškozovány zájmy osob, které je důchodce povinen vyživovat, anebo nemůže-li oprávněný, popřípadě jeho zákonný zástupce, výplatu přijímat. Souhlas oprávněného, popřípadě jeho zákonného zástupce, s ustanovením zvláštního příjemce se vyžaduje jen v případě, že oprávněný, popřípadě jeho zákonný zástupce, nemůže výplatu přijímat; to neplatí, pokud oprávněný, popřípadě jeho zákonný zástupce, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nemůže podat vyjádření k ustanovení zvláštního příjemce.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.): Žádost o ustanovení zvláštního příjemce podává příjemce důchodu s trvalým pobytem v Městské části Brno-Bosonohy. Nemůže-li ze zdravotních důvodů tuto žádost podat, může žádost uplatnit osoba, která hodlá být zvláštním příjemcem důchodu oprávněného.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace: Oprávněný příjemce důchodu nebo ten, kdo bude ustanoven zvláštním příjemcem důchodu, podá žádost o ustanovení zvláštního příjemce důchodu na Referátu sociálních věcí ÚMČ Brno-Bosonohy, Bosonožské nám. 1, Brno.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace: Písemným podáním.
8. Na které instituci životní situaci řešit: ÚMČ Brno-Bosonohy, Referát sociálních věcí, Bosonožské nám. 1, Brno.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit: ÚMČ Brno-Bosonohy, Referát sociálních věcí, Bosonožské nám. 1, Brno; Martina Dvořáková.; v úřední dny: pondělí a středa od 8:00 do 17:30 hod.; v jiné dny pouze po předchozí domluvě.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou: Občanský průkaz toho, kdo bude ustanoven zvláštním příjemce, občanský průkaz příjemce důchodu, výměr důchodu.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: Žádost o ustanovení zvláštního příjemce a vyjádření ošetřujícího lékaře. Formulář žádosti je k dispozici
zde. A formulář k vyjádření ošetřujícího lékaře je k dispozici
zde.


12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit: Bez poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení: Dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění rozhodne Referát sociálních věcí ÚMČ Brno-Bosonohy bezodkladně, nejpozději do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace: Nejsou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány: Žádné.
16. Elektronická služba, kterou lze využít: martina.dvorakova@bosonohy.cz
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- Zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy: -
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují: Odvolání, které lze podat písemně do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Odvolání se podává prostřednictvím ÚMČ Brno-Bosonohy. Odvolacím orgánem je Magistrát města Brna, Odbor sociální péče, Koliště 19, Brno.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení: Žádné.
21. Nejčastější dotazy: -
22. Další informace: -
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) zdrojů nebo v jiné formě: -
24. Související životní situace a návody, jak je řešit: -
25. Za správnost popisu odpovídá útvar: ÚMČ Brno-Bosonohy, Referát sociálních věcí, Bosonožské nám. 1, Brno.
26. Kontaktní osoba: Martina Dvořáková, tel.547 422 712.
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni: 27. 02. 2015
28. Popis byl naposledy aktualizován: 27. 02. 2015
29. Datum konce platnosti popisu: -
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace: -
Vytvořeno 24.7.2012 15:22:11 - aktualizováno 14.5.2020 15:58:36 | přečteno 959x | ernest