Ověření pravosti podpisu (legalizace)
1. Název úkonu: Ověření pravosti podpisu (legalizace)
2. V jakém případě ve věci jednat: V případě, že potřebujete ověřit, že podpis na listině je Váš nebo uznat před ověřující osobou, že podpis na listině je Váš.
3. Charakteristika úkonu: Legalizací se ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní. Legalizací se nepotvrzuje správnost ani pravdivost údajů uvedených v listině ani jejich soulad s právními předpisy. Úřad za obsah listiny neodpovídá. Legalizace se provádí na žádost.
4. Výsledek úkonu: Ověřená pravost podpisu.
5. Kdy věc řešit: Když vznikne potřeba získání ověřeného podpisu na listině.
6. Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky: Úkon nelze iniciovat elektronicky.
7. Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky: Žadatel předloží listinu, na které chce legalizovat podpis. Listinu buď před ověřující osobu podepíše nebo podpis na listině prohlásí za vlastní. Dále žadatel o legalizaci předloží k prokázání své totožnosti platný
- občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní doklad, jde-li o státního občana České republiky,
- cestovní doklad, průkaz totožnosti občana členského státu Evropské unie nebo doklad opravňující k pobytu na území České republiky podle zvláštního právního předpisu, jde-li o cizince, nebo
- identifikační průkaz vydaný Ministerstvem zahraničních věcí České republiky podle zvláštního právního předpisu, jde-li o osobu požívající výsad a imunit podle mezinárodního práva.
8. Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky: Úkon nelze iniciovat elektronicky.
9. Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat: Osobně na ÚMČ Brno-Bosonohy, Bosonožské náměstí 1, 642 00 Brno. Úřední hodiny pondělí a středa 8:00 hod. – 11:00 hod., 12:00 hod - 17:30 hod. V jiné dny po předchozí domluvě. Legalizaci zajišťují na úřadě tři pracovníci:
- Podatelna a sociální referát: Mgr. Kateřina Nivnická DiS., přízemí, dveře č. 101
- Referát životního prostředí: Martina Dvořáková, 1. patro, dveře č. 202
- Stavební úřad: Ing. Lucie Pavelková, 2. patro, dveře č. 301
Žadatel o ověření podpisu se může osobně obrátit na jakýkoliv jiný úřad, který ověření podpisu provádí.
Žadatel může požádat ze závažných důvodů o provedení ověření podpisu i na jiném místě. Toto místo, ale musí ležet ve správním obvodu ÚMČ Brno-Bosonohy.
10. Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky: Úkon nelze iniciovat elektronicky.
11. Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky: Správní poplatek činí za každý ověřený podpis na listině 30,- Kč a je nutné ho uhradit v hotovosti.
12. Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu: ---------------
13. Opravné prostředky: -----------
14. Časté dotazy:
15. Sankce: ------------
16. Působnost: státní správa vykonávaná v přenesené působnosti
17. Oblast: Ověřování
18. Klíčová slova: ověření podpisu, ověřování, pravost podpisu
19. Počátek platnosti popisu úkonu: 1.6.2023
20. Konec platnosti popisu úkonu: bez omezení
21. Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému: